Maakunnalliseen kuljetuspalveluun muutoksia 1.7.2022 alkaen

15.6.2022 Vammaispalvelut

Kanta-Hämeen maakunnallisen kuljetuspalvelun (makupa) palveluntuottaja muuttuu. Uutena palveluntuottajana aloittaa 1.7.2022 Taksi Helsinki Oy.

Samalla kuljetuspalvelun tilausnumero vaihtuu. 1.7.2022 alkaen kyyti tilataan Taksi Helsingin kuljetuspalvelukeskuksen numerosta (03) 4108 1617.

Jos sinulla on kuulo- tai puhevamma, voit tehdä tilauksen tekstiviestinä. Uusi tekstiviestitilausnumero kuulo- ja puhevammaisille 1.7.2022 alkaen on 045 73980156. Voit tehdä tilauksen myös Taksi Helsingin RIDEIT – makupa-matkojen tilaussovelluksella (katso lisää: www.taksihelsinki.fi).

Tee heinäkuulle tulevat kyytitilauksesi Taksi Helsingin tilausnumeroon. Taksi Helsinki alkaa ottaa heinäkuun kyytitilauksia vastaan maanantaista 20.6.2022 alkaen.

Palveluntuottajan vaihdos ei vaikuta käyttäjien matkaoikeuksiin eikä kuljetuspalvelupäätökseen. Mikäli osoite- ja muut tiedot ovat ennallaan, ei palveluntuottajan vaihdos vaadi käyttäjältä mitään toimenpiteitä.

Suurin muutos tulee koskemaan kuljetuspalvelumatkojen omavastuuosuuden perimistä. Jatkossa kuljetuspalvelun omavastuuta ei makseta kyydin päätteeksi taksinkuljettajalle, vaan Hausjärven kunta kuljetuspalvelun järjestäjänä lähettää omavastuuosuuksista käyttäjälle laskun kuukausittain jälkikäteen.

Palvelutuottajan vaihtuessa kuljetuspalvelun käyttöön tulee lisäksi joitakin muita muutoksia, jotka koskevat mm. kyydin tilaus- ja odotusaikoja. Kuljetuspalvelun käyttäjille on lähetetty kuljetuspalvelun käyttäjän ohje, josta saa lisätietoa muutoksista sekä muusta kuljetuspalvelun käytöstä. Ohje löytyy myös kunnan internetsivuilta www.hausjarvi.fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/vammaispalvelut/