Tervetuloa Kiva päivä Hausjärvellä tapahtumaan 25.5.2024

8.5.2024

Tervetuloa Kiva päivä Hausjärvellä tapahtumaan, joka on koko perheen tapahtuma Sykärintorilla Hausjärven Oitissa!

Tapahtuma järjestetään kirjaston piha-alueella ja kunnanviraston ympäristössä lauantaina 25.5. klo 10-14.

Tule tutustumaan kunnan palveluihin, paikallisiin yrityksiin ja yhdistyksiin sekä tekemään ostoksia.

Tämän lisäksi tapahtumassa muun muassa Siivouspäivän peräkonttikirppis, kasvomaalausta kirjastolla, poniratsastusta, söpöjä eläimiä, graffitiseinän maalausta, Willamagian julkineulomissessio, Kiken avoimet ovet,  Oitin seurakuntatalon avoimet ovet, HaTun kahvila ja makkaraa, Puuha-Marien metrilakumyynti, Hausjärven urheilijoiden liikuntarata ja lettuja ja hausjärveläisten yritysten ja yhdistysten esittelypisteitä.

Tapahtumassa mukana: Hausjärven kunta, Hausjärven kirjasto, Hausjärven kansalaisopisto, Hausjärven nuorisotoimi, Kike Hausjärvi, Ohjaamo, Etsivä nuorisotyö, Pie Lahti – Pienpajanukketeatteri, Hausjärven seurakunta, Hausjärven yläkoulun ja lukion tuki ry, Haminankylän nuorisoseura, Eläkeliiton Hausjärven yhdistys ry, Willamagia, Puuha-Marit ry, Hausjärvi Hong Taekwondo, Karvakamut ja kirjastokoira Maline, Kirjaston lautapelikerho, Hausjärven urheilijat, Hausjärven 4H-yhdistys, Siniraitakissa, Hausjärven Kivenhiojat, Oitin seudun kyläyhdistys, Hausjärven Demarit ry, Hausjärvi-Seura ry, Hausjärven Kokoomus.

Tapahtumasta saat myös mukaasi Hausjärven uunituoreen asukaslehden joka kokoaa yhteen kesän tärkeimmät ajankohtaisasiat, menovinkit ja yhteystiedot.

Tapahtuma on avoin kaikille. Tapahtumapaikkana toimii kirjastoa ympäröivä alue sekä kirjaston ja päiväkodin välinen parkkipaikka sekä kunnanviraston parkkialue.

Ohjelma-aikataulu

klo 10 Kunnanvaltuuston puheenjohtaja Risto Tiippanan avajaispuhe lavalla

klo 10.15 Yläkoulun bändi esiintyy

klo 10.30 Uusien asukkaiden tilaisuus valtuustosalissa

klo 11 Kitaristi/laulaja Saana Paloluoto esiintyy

klo 12 Pienpaja nukketeatteri kirjastolla

klo 12.30 Yläkoulun bändi esiintyy

klo 13 Pienpaja nukketeatteri esiintyy kirjastolla

klo 13 Politiikan päiväkahvit lavalla – Kysy valtuutetulta

Siivouspäivän Peräkonttikirppis

Peräkonttikirppis on yhtä kuin parkkiruutu Kunnanviraston alaparkkipaikalla Oitissa. Ota mukaasi oma pöytä tai auto tai vaikka rekki – tyyli on vapaa! Parkki/myyntipaikka on ilmainen.

Uusien asukkaiden tilaisuus

Uusien asukkaiden tilaisuus osana Kiva Päivää! Kunnanjohtaja Pekka Määttänen toivottaa vuonna 2023 kuntaan muuttaneet uudet hausjärveläiset tervetulleeksi ja pitää lyhyen yleisesittelyn kunnasta. Kahvitilaisuuden jälkeen osallistujat saavat omatoimisesti tutustua kunnan eri toimijoihin Kiva päivä Hausjärvellä –tapahtuman yhteydessä kirjaston ympäristössä. Uusille asukkaille lähetetään kutsut tilaisuuteen kotiin, mutta jos kutsua ei kuulu – voit myös ilmoittautua tilaisuuteen alla olevan linkin kautta. Linkki sulkeutuu 22.5. klo 15.

Politiikan päiväkahvit lavalla – kysy kunnanvaltuutetulta

Nyt on mahdollisuus kysyä päivänpolttavia kysymyksiä Hausjärven kunnanvaltuutetuilta.
Kysymyksiä voi jättää etukäteen viestintäsuunnittelijalle – mikaela.moore@hausjarvi.fi
tai tapahtumassa Hausjärven kunnan esittelypisteelle.