Unelmien paikka -näyttely esillä kirjastolla kesän ajan

16.5.2022 Kirjasto

Mitä nuoret toivovat omalta kotikunnaltaan Hausjärveltä? Meidän maaseutumestat -hanke (2022) järjesti Hausjärvellä toukokuussa nuorten työpajoja, jossa tutustuttiin taiteen kautta vaikuttamiseen ammattitaiteilija Riina Salmen ohjauksessa. Kohderyhmä oli 13-20-vuotiaat nuoret, osallistujia oli 7, iältään 14-19-vuotiaita. Nuorten yhdessä valmistama Unelmien paikka -näyttely on esillä kirjastossa kesän ajan toukokuusta elokuun loppuun.

Työpajan ydin oli tarjota ääni ja tila nuorille. Mitä ja minkälaista muutosta he toivovat omalle paikkakunnalleen? Mihin halutaan vaikuttaa? Sisältö on tullut osallistujilta ja ammattitaiteilija fasilitoinut prosessia.

Projektin tiimoilta työpajoja järjestetään seitsemässä muussakin kunnassa: Espoossa, Hyvinkäällä, Lopella, Nurmijärvellä, Riihimäellä, Tuusulassa ja Vantaalla. Projekti toteuttaa turvallisen tilan ja yhdenvertaisuuden periaatteita. Hanke on saanut rahoitusta Emo ry:ltä, EU:n maaseuturahastosta ja Hämeen ELY-keskuksesta.