Yksityistieavustushaku on avattu!

3.4.2023 Yksityistiet Yksityistieavustus

Yksityistieavustushaku on avattu!

Kunnossapitoavustushakemukset vuoden 2022 toiminnasta tulee toimittaa 16.6.2023 mennessä Hausjärven kunnan tekniselle lautakunnalle. Hausjärven kunta ottaa vastaan avustushakemukset vain sähköisellä lomakkeella, emme ota enää vastaan sähköpostitse tai postitse toimitettuja hakemuksia.

Yksityistieavustuksen sähköisen lomakkeen ja avustuksen jakamisperusteet löydät kunnan kotisivuilta Yksityistiet – Hausjärven kunta (hausjarvi.fi). Henkilöt, joilla ei ole mahdollisuutta sähköiseen asiointiin, voivat täyttää hakemuksen Hausjärven kunnanviraston asiakaspäätteellä. Apua lomakkeen täyttöön saa teknisten palveluiden osastosihteeriltä.

Hakemuksen liitteeksi vaaditaan tiekunnan vuoden 2022 tilinpäätöstiedot sekä kuluvan vuoden vuosikokouksen pöytäkirja, jossa tilinpäätös on hyväksytty. Mikäli vuosikokousta ei ole pystytty pitämään tai tiekunnalla on ns. harvennettu vuosikokousväli, minkä vuoksi pöytäkirjaa ei pystytä toimittamaan, tulee tilinpäätös vahvistaa tekijän allekirjoituksella sekä kahden hoitokunnan jäsenen allekirjoituksella. Tilinpäätös voidaan myös vahvistaa tilintarkastajien vahvistuksilla. Mikäli edellä mainitut asiakirjat puuttuvat, kunta ei tue tiekuntaa puutteellisten hakemusasiakirjojen vuoksi.

Avustukset käsitellään teknisen lautakunnan elokuun kokouksessa.

Suora linkki lomakkeelle https://hausjarvi.epalvelu.fi/services/hausjarvi/6877/